wtorek, 10 kwietnia 2012

Sen we śnie

Od pewnego czasu boję się śnić świadomie. Za każdym razem gdy moja świadomość przebudza się we śnie ogarnia mnie przerażenie i chcę jak najszybciej wyjść z tego snu. Ostatni sen był podobny, do tego doszła niemożliwość faktycznego obudzenia się:
Ze snu wyrywa mnie dźwięk telefonu, widzę na wyświetlaczu, że dzwoni mój mąż, gdy zasypiałam był w pokoju obok. Przestraszona czy coś mu się nie stało wyskakuje z łóżka, chce iść do niego, ale w tym momencie uświadamiam sobie, że mi się to wszystko śni. Chcę się obudzić i rzeczywiście iść do niego. Budzę się, wstaję z łóżka, idę do łazienki, spoglądam na swoją twarz w lustrze, w głowie rodzi mi się pytanie, co się stanie ze mną po śmierci, a następnie odpowiedź, staniesz się jednością z całym światem ! W tym momencie uświadamiam sobie, że nadal śnię ! Nie chcę tego, chcę się obudzić i nie mogę. Wszystko wokół jest takie realne, mój mózg mnie oszukuje, chce mnie wkręcić, że to nie sen bym wtopiła się w świat stworzony przez mój umysł. Wychodzę z łazienki i próbuję przejść do pokoju gdzie jest mąż, ale w tym momencie budzę się na prawdę. 
Ogarnia mnie dziwne uczucie niepewności, co tak na prawdę jest snem a co rzeczywistością ?
Może świat realny nie istnieje a ja od lat śnię jeden długi sen, który przerwie dopiero moja własna śmierć ?

1 komentarz:

  1. Utrata możliwości odróżnienia świata snów od realnego jest przerażająca. Nigdy nie próbowałem śnić świadomie i pewnie dlatego nie miałem takich dylematów. Nasze umysły pomimo swojej złożoności są jednak ograniczone w możliwości kreowania sennych światów i nigdy nie dorównają rzeczywistości. Sen jest bardziej osobisty ponieważ wypływa z naszych umysłów i wykorzystuje posiadane przez nas wspomnienia jako budulca. Skoro tu piszesz, zdobywasz nową wiedzę, wchodzisz w interakcję z innymi ludźmi to możesz być pewna, że to realny świat.

    OdpowiedzUsuń