czwartek, 24 lutego 2011

Tunele

Ostatnio coraz częściej mam niepokojące mnie sny, w których znajduję się w miejscach gdzie albo jest wojna albo kataklizmy niszczą planetę. Nie widzę w tych symbolach przełożenia do mojego osobistego życia. Wszystko w realnym życiu jest dobrze i czuję spokój wewnętrzny, ale w snach uczestniczę w czymś co mam wrażenie jest poza mną i ma szersze znaczenie. Oto mój ostatni sen o wojnie:
Podróżuję autokarem przez autostradę w nieznanym mi kierunku, nagle na drodze pojawiają się ludzie w kamizelkach bezpieczeństwa. Myślę sobie, że prawdopodobnie wydarzył się jakiś poważny wypadek, autokar zwalnia i moim oczom ukazuje się olbrzymi tunel szerokości autostrady prowadzący pod ziemię. Osoby w kamizelkach tłumaczą, że tunel został wybudowany, aby przedostać się dalej, gdyż w tym rejonie jest wojna i nad tunelem trwają walki. Takich tuneli jest więcej, to nowy sposób na to, by ludzie mogli normalnie przejeżdżać przez rejony objęte wojną. Jednak by się przedostać na dalszą część drogi trzeba wejść do łodzi i z innymi osobami przepłynąć tunelem. W tunelu jest bardzo ciemno. Siedzę na przodzie łodzi i widzę ściśniętych w łodzi ludzi oraz otaczający ich dym, którego jest coraz więcej. Człowiek sterujący łodzią tłumaczy mi, że ten dym przedostaje się znad tunelu gdzie trwają teraz ciężkie walki. Na końcu tunelu wszyscy wysiadają, jest tam młoda dziewczyna, która płacze, gdyż nie zabrano jej do łodzi i ona tak bardzo się bała będąc tam sama. Bała się, że przyjdą żołnierze i zrobią jej krzywdę. Przez olbrzymie okna widzę ich w oddali. Wychodzę z tunelu ostrożnie by mnie nie zauważyli. Dziewczyna idzie ze mną.

2 komentarze:

  1. Twój sen działa na wyobraźnię. Czy może mieć związek z wydarzeniami w Libii? Ten dym źle mi się kojarzy! Podobno ludzie tam są wywożeni i paleni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już 2 raz sni Ci się motyw łodzi i ludzi na nich..to ciekawe dlaczego ten symbol wciąż się pojawia w snach tylko w innej scenerii. chociaż jakby tak przyrównać ten sen i sen o domu gwałciciela...ta dziewczyna bała się w Twoim śnie, że żołnierze zrobią jej krzywdę, Ty w poprzednim bałaś się, że Tobie zrobią krzywdę. Może czegoś się obawiasz podświadomie. Nie zdziwiłabym się, teraz na świecie jest bardzo niepewnie...
    Te tunele do wnętrza ziemi - mi skojarzyło się to z podróżą do wnętrza ziemi, a czytając Twój sen nasunęły mi się myśli, że chodzi o przyszłość, że kiedyś będzie wielka wojna i ludzie będą musieli uciekać pod ziemię, żeby się schronić i przetrwać...

    OdpowiedzUsuń